Wednesday, June 2, 2010

THE VALUE OF FRIENDSHIP

penah x terfikir untuk tinggalkan kawan2 kite?? mesti x rite..x sume orang perfect,, bila seseorg jumpe ngan kawan baru..mesti akn tecipta chmistry antara kawan2 kan,, kawan yang baik x kan lupe kan kawan yang pernah susah senang besamanye,,,,bak kate org kawan ketawa senang cari,,kawan nangs susa nak jumpe,,(saya x mcm tu),,ni tejadi antara sister2 saye di uitm..lets name then S,K and B...
  • S= skeleton
  • k=king
  • b=buncit
this is the 1st nickname y kite buat same2 rite,,,hany punye x payah la,,,,=P

cerita bermula semasa awal2 semester 2,,B tibe2 wat keputusan untuk tuka kelas supaya satu kelas ngan room8 dye,,but dapat bantahan daripd kami sume..apew yang menarik ttg cerita ini ialah rum8 B bg alasan y dye x dew kawan kat kelas lama sedangkan dulu b4 jumpe B adakah dye memg keseorangan,,haisshhhh,,bukan nak mengongkong B tapi minta B fikirkan apew y akn terjadi if dayh x satu kelas,,lebeyh parah lagi tibe2 aku dikejutkan dengan satu berita bahawa sesiape y repeat math mesti duduk kat kelas C,,damn it!! ngan rase berat hati nyew aku terpaksa menukar kelas..=( maka tercetus la satu gap antara aku ngan kawan2 aku.. namun allah itu maha adil..di hadiahkan aku dengan satu GROUP yang baru iaitu THE SIBS! mule2 aku x bole adapt ngan enviroment keals baru,,lame2 ok lah sebab aku memg susah nak berkawan =)

hari demi hari,,aku makin jauh ngan sister2 aku B,K,dan S...makin terkejut bila aku dapat taw yang B sudayh tidak bersame2 lg ngan S dan K...haissshhh...pekara yang paling wat akku kesal ialah bile celebrate birthday S di warisan tanpa kehadiran B..rase lain sangat2,,,well pada mulenye aku amat menci ngan B atas ape y belaku namun bile aku kaji betol2 bukan la salah dye tapi aku sebab aku tukar kelas n menyebabkn kite dayh x cukop!

ramai juga y tanya akan hubungan kami sume..tapi ape y mampu aku cakap ialah ... ' ye la,,dayh lain kelas memg la susa nak bersama..' kadang2 aku jawab 'kaw kesa apew' akibat jawapan2 aku ni ramai yang anngap aku ni SOMBONG..yeah,,,sebab korang nyebok hal aku.. paling x bole blah adew satu hari ada hamba allah ini kutok B n K...aku mara dye n menyebabkan aku kehilangan dye,, aku x suke org kate benda burok2 kat kawan2 aku..x kesa la sape pown.. even y penah jadi kawan aku pown aku x suke mereka di perburuk2kan..

MENDE DAYH JADI..x payah la nak ungkit2 dayh rite,,apew2 pown korang memg besh! i miss ol pf u n wish dis thing never happened...hope next sem jagn la kite x bertegur sape kerana aku hanye meluahkan ape yang aku rasae di blog ini..sampai bile kite nak cakap2 belakang n memburuk2kan antara satu same lain rite?? korang kawan aku n owez b my friend,,

setelah mendengar kata dari dua2 belah pihak,,aku conclude kan bahawa kite sebenarnye need each otha lg,,1 thing y aku aku x kan lupe,,masuk nye aku ke uitm k.pilah itu aku selalu fikir yang aku x kan dapat kawan2 mcm kat sekola menengah dulu but korang dayh ubah segala2nye ...TRIMAS,korang kawan2 1st yang aku rapat n bnyak menda dayh kite lalui same2,,BUT i noe

we are never, ever gonna be the same..

xoxo..
hany farhanah

1 comment:

  1. tapi aku still nak kawan di sekolah macam dulu. sebab korang takkan pernah biarkan aku nanges sorangsorang seperti sekarang. aku nak mcm dulu. tiada sape berani buli aku. aku nak dulu. aku nak yg dahulu.


    *sekarang aku dah takot nak berkawan bila kawan aku sendiri tikam aku dari belakang (di mfi).
    aku sedih. aku rindu korang :'(

    ReplyDelete